Øverkvern FUS barnehage Mix klasse

Kontaktperson: Brage Holmstrøm
Primär tröjfärg: Vit
Ledare: Brage Holmstrøm
Øverkvern FUS barnehage var en av 13 organisationer från Norge som hade lag som spelade under Faaberg Barnehage NM 2019. De deltog med ett lag i Mix klasse.

Förutom Øverkvern FUS barnehage spelade också 11 andra lag i Mix klasse. De var uppdelade i 3 olika grupper, varav Øverkvern FUS barnehage började i Grupp C tillsammans med Lillehammer idrettsbarnehage, Håbafjell Idrettsbarnehage och Livensveen gårdsbarnehage.

Øverkvern FUS barnehage tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 2:a plats i Grupp C. Därefter tog de sig till Semifinal, men förlorade den mot Håbafjell Idrettsbarnehage med 2-3. I finalen slog Håbafjell Idrettsbarnehage Baklia Stall & Gårdsbarnehage och vann därmed hela Slutspel A i Mix klasse.

Øverkvern FUS barnehage kommer från BRUMUNDDAL som ligger ungefär 42 km från Fåberg, där Faaberg Barnehage NM spelas. Från området kring BRUMUNDDAL kommer också fyra andra organisationer (Marihøna Gårds- og friluftsbarnehage AS, Stiftelsen Borgen Barnehage, Livensveen gårdsbarnehage och Lillehammer idrettsbarnehage) som kommer att delta i Faaberg Barnehage NM 2019.

Hälsningar till Øverkvern FUS barnehage