Lillehammer idrettsbarnehage Mix klasse

Kontaktperson: Jostein Wahl
Primär tröjfärg: Vit
Ledare: Jostein Wahl
Guld! Vann hela Sluttspill B! Grattis!
Flest gjorda mål per match bland alla lag (7.0 st)
Flest gjorda mål bland alla lag (35 st)
Lillehammer idrettsbarnehage var en av 13 organisationer från Norge som hade lag som spelade under Faaberg Barnehage NM 2019. De deltog med ett lag i Mix klasse.

Förutom Lillehammer idrettsbarnehage spelade också 11 andra lag i Mix klasse. De var uppdelade i 3 olika grupper, varav Lillehammer idrettsbarnehage började i Grupp C tillsammans med Øverkvern FUS barnehage, Håbafjell Idrettsbarnehage och Livensveen gårdsbarnehage.

Lillehammer idrettsbarnehage tog sig vidare till Sluttspill B efter att ha hamnat på 3:e plats i Grupp C. Väl där säkrade de en förstaplats i slutspelet efter att ha slagit Stiftelsen Borgen Barnehage med 9-1 i finalen. Lillehammer idrettsbarnehage vann alltså Sluttspill B i Mix klasse under Faaberg Barnehage NM 2019.

Lillehammer idrettsbarnehage kommer från Lillehammer som ligger ungefär 5 km från Fåberg, där Faaberg Barnehage NM spelas. Från området kring Lillehammer kommer också fyra andra organisationer (Stiftelsen Borgen Barnehage, Øverkvern FUS barnehage, Baklia Stall & Gårdsbarnehage och Lundgaardsløkka Barnehage) som kommer att delta i Faaberg Barnehage NM 2019.

Hälsningar till Lillehammer idrettsbarnehage