Lundgaardsløkka Barnehage Mix klasse

Kontaktperson: Jennie
Primär tröjfärg: Lila
Ledare: Jennie
Lundgaardsløkka Barnehage var en av 13 organisationer från Norge som hade lag som spelade under Faaberg Barnehage NM 2019. De deltog med ett lag i Mix klasse.

Förutom Lundgaardsløkka Barnehage spelade också 11 andra lag i Mix klasse. De var uppdelade i 3 olika grupper, varav Lundgaardsløkka Barnehage började i Grupp B tillsammans med Ulna barnehagene, Marihøna Gårds- og friluftsbarnehage AS Gårds- og friluftsbarnehage och Villenga barnehage.

Lundgaardsløkka Barnehage tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 1:a plats i Grupp B. Därefter tog de sig till Semifinal, men förlorade den mot Baklia Stall & Gårdsbarnehage med 1-3. I finalen slog Håbafjell Idrettsbarnehage Baklia Stall & Gårdsbarnehage och vann därmed hela Slutspel A i Mix klasse.

Lundgaardsløkka Barnehage kommer från Fåberg som också är där Faaberg Barnehage NM utspelar sig. Från området kring Fåberg kommer också tre andra organisationer (Stiftelsen Borgen Barnehage, Baklia Stall & Gårdsbarnehage och Lillehammer idrettsbarnehage) som kommer att delta i Faaberg Barnehage NM 2019.

Hälsningar till Lundgaardsløkka Barnehage