Stiftelsen Borgen Barnehage Mix klasse

Primär tröjfärg: Röd
Ledare: Bård Løkken
Silvermedalj för andraplatsen i Sluttspill B
2:a flest gjorda mål per match bland alla lag (5.4 st)
2:a flest gjorda mål bland alla lag (27 st)
Stiftelsen Borgen Barnehage var en av 13 organisationer från Norge som hade lag som spelade under Faaberg Barnehage NM 2019. De deltog med ett lag i Mix klasse.

Förutom Stiftelsen Borgen Barnehage spelade också 11 andra lag i Mix klasse. De var uppdelade i 3 olika grupper, varav Stiftelsen Borgen Barnehage började i Grupp A tillsammans med Baklia Stall & Gårdsbarnehage, Davinas och Brekkåsen Idrettsbarnehage.

Stiftelsen Borgen Barnehage tog sig vidare till Sluttspill B efter att ha hamnat på 3:e plats i Grupp A. Väl i slutspelet tog de sig hela vägen till finalen, men förlorade den mot Lillehammer idrettsbarnehage med 1-9. Stiftelsen Borgen Barnehage kom alltså tvåa i Mix klasse Sluttspill B under Faaberg Barnehage NM 2019.

Stiftelsen Borgen Barnehage kommer från Moelv som ligger ungefär 29 km från Fåberg, där Faaberg Barnehage NM spelas. Från området kring Moelv kommer också fem andra organisationer (Marihøna Gårds- og friluftsbarnehage AS, Livensveen gårdsbarnehage, Øverkvern FUS barnehage, Lillehammer idrettsbarnehage och Lundgaardsløkka Barnehage) som kommer att delta i Faaberg Barnehage NM 2019.

Hälsningar till Stiftelsen Borgen Barnehage