Livensveen gårdsbarnehage Mix klasse

Kontaktperson: Ane Cecilie Myklevik
Primär tröjfärg: Grön
Ledare: Ane Cecilie Myklevik
Livensveen gårdsbarnehage var en av 13 organisationer från Norge som hade lag som spelade under Faaberg Barnehage NM 2019. De deltog med ett lag i Mix klasse.

Förutom Livensveen gårdsbarnehage spelade också 11 andra lag i Mix klasse. De var uppdelade i 3 olika grupper, varav Livensveen gårdsbarnehage började i Grupp C tillsammans med Øverkvern FUS barnehage, Lillehammer idrettsbarnehage och Håbafjell Idrettsbarnehage.

Livensveen gårdsbarnehage tog sig vidare till Sluttspill B efter att ha hamnat på 4:e plats i Grupp C. Därefter tog de sig till 1/4 Final, men förlorade den mot Marihøna Gårds- og friluftsbarnehage AS Gårds- og friluftsbarnehage med 6-7. I finalen slog Lillehammer idrettsbarnehage Stiftelsen Borgen Barnehage och vann därmed hela Sluttspill B i Mix klasse.

Livensveen gårdsbarnehage kommer från Løten som ligger ungefär 63 km från Fåberg, där Faaberg Barnehage NM spelas. Från området kring Løten kommer också tre andra organisationer (Marihøna Gårds- og friluftsbarnehage AS, Stiftelsen Borgen Barnehage och Øverkvern FUS barnehage) som kommer att delta i Faaberg Barnehage NM 2019.

Hälsningar till Livensveen gårdsbarnehage