Marihøna Gårds- og friluftsbarnehage AS Mix klasse Gårds- og friluftsbarnehage

Kontaktperson: Mari Østby-Deglum
Primär tröjfärg: Vit
Ledare: Mari Østby-Deglum
Marihøna Gårds- og friluftsbarnehage AS var en av 13 organisationer från Norge som hade lag som spelade under Faaberg Barnehage NM 2019. De deltog med ett lag i Mix klasse.

Förutom Marihøna Gårds- og friluftsbarnehage AS spelade också 11 andra lag i Mix klasse. De var uppdelade i 3 olika grupper, varav Marihøna Gårds- og friluftsbarnehage AS Gårds- og friluftsbarnehage började i Grupp B tillsammans med Ulna barnehagene, Villenga barnehage och Lundgaardsløkka Barnehage.

Marihøna Gårds- og friluftsbarnehage AS Gårds- og friluftsbarnehage tog sig vidare till Sluttspill B efter att ha hamnat på 4:e plats i Grupp B. Därefter tog de sig till Semifinal, men förlorade den mot Stiftelsen Borgen Barnehage med 0-11. I finalen slog Lillehammer idrettsbarnehage Stiftelsen Borgen Barnehage och vann därmed hela Sluttspill B i Mix klasse.

Marihøna Gårds- og friluftsbarnehage AS kommer från Furnes som ligger ungefär 49 km från Fåberg, där Faaberg Barnehage NM spelas. Från området kring Furnes kommer också tre andra organisationer (Stiftelsen Borgen Barnehage, Livensveen gårdsbarnehage och Øverkvern FUS barnehage) som kommer att delta i Faaberg Barnehage NM 2019.

Hälsningar till Marihøna Gårds- og friluftsbarnehage AS