Villenga barnehage Mix klasse

Kontaktperson: Geir Røkkum
Primär tröjfärg: Röd
Ledare: Geir Røkkum
Villenga barnehage var en av 13 organisationer från Norge som hade lag som spelade under Faaberg Barnehage NM 2019. De deltog med ett lag i Mix klasse.

Förutom Villenga barnehage spelade också 11 andra lag i Mix klasse. De var uppdelade i 3 olika grupper, varav Villenga barnehage började i Grupp B tillsammans med Ulna barnehagene, Marihøna Gårds- og friluftsbarnehage AS Gårds- og friluftsbarnehage och Lundgaardsløkka Barnehage.

Villenga barnehage tog sig vidare till Sluttspill B efter att ha hamnat på 3:e plats i Grupp B. Därefter tog de sig till 1/4 Final, men förlorade den mot Davinas med 3-4. I finalen slog Lillehammer idrettsbarnehage Stiftelsen Borgen Barnehage och vann därmed hela Sluttspill B i Mix klasse.

Villenga barnehage kommer från Ski som ligger ungefär 160 km från Fåberg, där Faaberg Barnehage NM spelas. Från området kring Ski kommer också två andra organisationer (Ulna barnehagene och Davinas) som kommer att delta i Faaberg Barnehage NM 2019.

Hälsningar till Villenga barnehage