Baklia Stall & Gårdsbarnehage Mix klasse

Primär tröjfärg: Lila
Ledare: Camilla Lien
Silvermedalj för andraplatsen i Slutspel A
Baklia Stall & Gårdsbarnehage var en av 13 organisationer från Norge som hade lag som spelade under Faaberg Barnehage NM 2019. De deltog med ett lag i Mix klasse.

Förutom Baklia Stall & Gårdsbarnehage spelade också 11 andra lag i Mix klasse. De var uppdelade i 3 olika grupper, varav Baklia Stall & Gårdsbarnehage började i Grupp A tillsammans med Davinas, Stiftelsen Borgen Barnehage och Brekkåsen Idrettsbarnehage.

Baklia Stall & Gårdsbarnehage tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 1:a plats i Grupp A. Väl i slutspelet tog de sig hela vägen till finalen, men förlorade den mot Håbafjell Idrettsbarnehage med 1-3. Baklia Stall & Gårdsbarnehage kom alltså tvåa i Mix klasse Slutspel A under Faaberg Barnehage NM 2019.

Baklia Stall & Gårdsbarnehage kommer från Østre Gausdal som ligger ungefär 12 km från Fåberg, där Faaberg Barnehage NM spelas. Från området kring Østre Gausdal kommer också två andra organisationer (Lillehammer idrettsbarnehage och Lundgaardsløkka Barnehage) som kommer att delta i Faaberg Barnehage NM 2019.

Hälsningar till Baklia Stall & Gårdsbarnehage