Håbafjell Idrettsbarnehage Mix klasse

Kontaktperson: Hilde Vasshus
Primär tröjfärg: Blå
Ledare: Hilde Vasshus
Guld! Vann hela Slutspel A! Grattis!
3:e flest gjorda mål per match bland alla lag (5.0 st)
3:e flest gjorda mål bland alla lag (25 st)
Håbafjell Idrettsbarnehage var en av 13 organisationer från Norge som hade lag som spelade under Faaberg Barnehage NM 2019. De deltog med ett lag i Mix klasse.

Förutom Håbafjell Idrettsbarnehage spelade också 11 andra lag i Mix klasse. De var uppdelade i 3 olika grupper, varav Håbafjell Idrettsbarnehage började i Grupp C tillsammans med Øverkvern FUS barnehage, Lillehammer idrettsbarnehage och Livensveen gårdsbarnehage.

Håbafjell Idrettsbarnehage tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 1:a plats i Grupp C. Väl där säkrade de en förstaplats i slutspelet efter att ha slagit Baklia Stall & Gårdsbarnehage med 3-1 i finalen. Håbafjell Idrettsbarnehage vann alltså Slutspel A i Mix klasse under Faaberg Barnehage NM 2019.

Håbafjell Idrettsbarnehage kommer från Sandnes som ligger ungefär 370 km från Fåberg, där Faaberg Barnehage NM spelas.

Hälsningar till Håbafjell Idrettsbarnehage