Detta är resultaten från Faaberg Barnehage NM 2018. Se de senaste resultaten från Faaberg Barnehage NM 2019 här.

Flåklypa barnehage Mix klasse Fighters

Kontaktperson: Kristina Holte Hofbauer Logga in
Primär tröjfärg: Röd
Flåklypa barnehage var en av 21 klubbar från Norge som hade lag som spelade under Faaberg Barnehage NM 2018. De deltog med ett lag i Mix klasse.

Förutom Flåklypa barnehage spelade också 14 andra lag i Mix klasse. De var uppdelade i 5 olika grupper, varav Flåklypa barnehage Fighters började i Grupp B tillsammans med Davinas Barnehave och Hamarbarnehagen AS Fireballs.

Flåklypa barnehage Fighters tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 2:a plats i Grupp B. Därefter tog de sig till 1/8 Final, men förlorade den mot Stiftelsen Borgen barnehage med 2-9. I finalen slog Brekkåsen Indrettsbarnehage Mix Norlandia Marsvegen Team Nord och vann därmed hela Slutspel A i Mix klasse.

Flåklypa barnehage kommer från Snarøya som ligger ungefär 140 km från Fåberg, där Faaberg Barnehage NM spelas. Från området kring Snarøya kommer också tre andra klubbar (Ekeberg Idrettsbarnehage, Bakkeli barnehage och Davinas Barnehave) som kommer att delta i Faaberg Barnehage NM 2018.

Hälsningar till Flåklypa barnehage