Detta är resultaten från Faaberg Barnehage NM 2018. Se de senaste resultaten från Faaberg Barnehage NM 2019 här.

Øverkvern FUS barnehage Mix klasse FC

Kontaktperson: Brage Holmstrøm Logga in
Primär tröjfärg: Vit
Øverkvern FUS barnehage var en av 21 klubbar från Norge som hade lag som spelade under Faaberg Barnehage NM 2018. De deltog med ett lag i Mix klasse.

Förutom Øverkvern FUS barnehage spelade också 14 andra lag i Mix klasse. De var uppdelade i 5 olika grupper, varav Øverkvern FUS barnehage FC började i Grupp C tillsammans med Linnéa Natur- og gårdsbarnehage och Lundgaardsløkka Barnehage Team Lundgaardsløkka.

Øverkvern FUS barnehage FC tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 2:a plats i Grupp C. Därefter tog de sig till 1/4 Final, men förlorade den mot Brekkåsen Indrettsbarnehage Mix med 1-6. I finalen slog Brekkåsen Indrettsbarnehage Mix Norlandia Marsvegen Team Nord och vann därmed hela Slutspel A i Mix klasse.

Øverkvern FUS barnehage kommer från Brumunddal som ligger ungefär 42 km från Fåberg, där Faaberg Barnehage NM spelas. Från området kring Brumunddal kommer också sex andra klubbar (Lillehammer barnehage, Hamarbarnehagen AS, Stiftelsen Borgen barnehage, Steinrøysa barnehage, Hammermo FUS Barnehage as och Lillehammer Idrettsbarnehage) som kommer att delta i Faaberg Barnehage NM 2018.

Hälsningar till Øverkvern FUS barnehage