Detta är resultaten från Faaberg Barnehage NM 2017. Se de senaste resultaten från Faaberg Barnehage NM 2019 här.

Vingrom barnehage Barnehage-NM - Mix

Kontaktperson: RAgnhild Torbjørnsen
Primär tröjfärg: Vit
Sekundär tröjfärg: Vit
Vingrom barnehage var en av 17 klubbar från Norge som hade lag som spelade under Faaberg Barnehage NM 2017. De deltog med ett lag i Barnehage-NM - Mix.

Förutom Vingrom barnehage spelade också 12 andra lag i Barnehage-NM - Mix. De var uppdelade i 4 olika grupper, varav Vingrom barnehage började i Grupp A tillsammans med Brekkåsen Idrettsbarnehage och Lundgaardsløkka Barnehage.

Vingrom barnehage tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 3:e plats i Grupp A. Därefter tog de sig till 1/8 Final, men förlorade den mot Vestly Idrettsbarnehage Team Vestly med 3-7. I finalen slog Brekkåsen Idrettsbarnehage Baklia Stall & Gårdsbarnehage Team Baklia och vann därmed hela Slutspel A i Barnehage-NM - Mix.

Vingrom barnehage kommer från Vingrom som ligger ungefär 12 km från Fåberg, där Faaberg Barnehage NM spelas. Från området kring Vingrom kommer också 11 andra klubbar (Bl.a: Lundgaardsløkka Barnehage, Follebu FUS barnehage, Hammermo Fus Barnehage, Vingar barnehage, Lillehammer barnehage, Øverkvern FUS barnehage, Steinrøysa barnehage, Stiftelsen Borgen barnehage, Lena FUS barnehage as och Fagstadlia FUS barnehage) som kommer att delta i Faaberg Barnehage NM 2017.

Hälsningar till Vingrom barnehage