Detta är resultaten från Faaberg Barnehage NM 2017. Se de senaste resultaten från Faaberg Barnehage NM 2019 här.

Vestly Idrettsbarnehage Barnehage-NM - Mix Team Vestly

Kontaktperson: Mona Tjøtta
Primär tröjfärg: Vit
Sekundär tröjfärg: Vit
Vestly Idrettsbarnehage var en av 17 klubbar från Norge som hade lag som spelade under Faaberg Barnehage NM 2017. De deltog med ett lag i Barnehage-NM - Mix.

Förutom Vestly Idrettsbarnehage spelade också 12 andra lag i Barnehage-NM - Mix. De var uppdelade i 4 olika grupper, varav Vestly Idrettsbarnehage Team Vestly började i Grupp B tillsammans med Fagstadlia FUS barnehage och Follebu FUS barnehage The Legends, Follebu FUS.

Vestly Idrettsbarnehage Team Vestly tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 2:a plats i Grupp B. Därefter tog de sig till 1/4 Final, men förlorade den mot Baklia Stall & Gårdsbarnehage Team Baklia med 2-8. I finalen slog Brekkåsen Idrettsbarnehage Baklia Stall & Gårdsbarnehage Team Baklia och vann därmed hela Slutspel A i Barnehage-NM - Mix.

Vestly Idrettsbarnehage kommer från Bryne som ligger ungefär 370 km från Fåberg, där Faaberg Barnehage NM spelas.

Hälsningar till Vestly Idrettsbarnehage