Detta är resultaten från Faaberg Barnehage NM 2017. Se de senaste resultaten från Faaberg Barnehage NM 2019 här.

Lena FUS barnehage as Barnehage-NM - Mix Toten FUS Allstar

Kontaktperson: Richard Rybakken Dahl
Primär tröjfärg: Blå
Sekundär tröjfärg: Blå
Lena FUS barnehage as var en av 17 klubbar från Norge som hade lag som spelade under Faaberg Barnehage NM 2017. De deltog med ett lag i Barnehage-NM - Mix.

Förutom Lena FUS barnehage as spelade också 12 andra lag i Barnehage-NM - Mix. De var uppdelade i 4 olika grupper, varav Lena FUS barnehage as Toten FUS Allstar började i Grupp D tillsammans med Steinrøysa barnehage, Mamma Mia Barnehage Mia och Stiftelsen Borgen barnehage.

Lena FUS barnehage as Toten FUS Allstar tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 4:e plats i Grupp D. Därefter tog de sig till 1/8 Final, men förlorade den mot Follebu FUS barnehage The Legends, Follebu FUS med 0-3. I finalen slog Brekkåsen Idrettsbarnehage Baklia Stall & Gårdsbarnehage Team Baklia och vann därmed hela Slutspel A i Barnehage-NM - Mix.

Lena FUS barnehage as kommer från Gjøvik som ligger ungefär 43 km från Fåberg, där Faaberg Barnehage NM spelas. Från området kring Gjøvik kommer också 7 andra klubbar (Vingar barnehage, Lillehammer barnehage, Øverkvern FUS barnehage, Vingrom barnehage, Steinrøysa barnehage, Stiftelsen Borgen barnehage och Fagstadlia FUS barnehage) som kommer att delta i Faaberg Barnehage NM 2017.

Hälsningar till Lena FUS barnehage as