Detta är resultaten från Faaberg Barnehage NM 2017. Se de senaste resultaten från Faaberg Barnehage NM 2019 här.

Øverkvern FUS barnehage Barnehage-NM - Mix FUS i alt

Kontaktperson: Brage Holmstrøm
Primär tröjfärg: Vit
Sekundär tröjfärg: Vit
Øverkvern FUS barnehage var en av 17 klubbar från Norge som hade lag som spelade under Faaberg Barnehage NM 2017. De deltog med ett lag i Barnehage-NM - Mix.

Förutom Øverkvern FUS barnehage spelade också 12 andra lag i Barnehage-NM - Mix. De var uppdelade i 4 olika grupper, varav Øverkvern FUS barnehage FUS i alt började i Grupp C tillsammans med Baklia Stall & Gårdsbarnehage Team Baklia och Hammermo Fus Barnehage.

Øverkvern FUS barnehage FUS i alt tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 2:a plats i Grupp C. Därefter tog de sig till 1/8 Final, men förlorade den mot Mamma Mia Barnehage Mia med 4-5. I finalen slog Brekkåsen Idrettsbarnehage Baklia Stall & Gårdsbarnehage Team Baklia och vann därmed hela Slutspel A i Barnehage-NM - Mix.

Øverkvern FUS barnehage kommer från Brumunddal som ligger ungefär 42 km från Fåberg, där Faaberg Barnehage NM spelas. Från området kring Brumunddal kommer också 8 andra klubbar (Hammermo Fus Barnehage, Vingar barnehage, Lillehammer barnehage, Vingrom barnehage, Steinrøysa barnehage, Stiftelsen Borgen barnehage, Lena FUS barnehage as och Fagstadlia FUS barnehage) som kommer att delta i Faaberg Barnehage NM 2017.

Hälsningar till Øverkvern FUS barnehage