Vellykket Faaberg MyKid Barnehage-NM 2018

Skrevet 13 juni 2018 21:33
Edited 13 juni 2018 21:44
Årets uoffisielle NM for ansatte i barnehager er nå historie. Vi gratulerer Lillehammer Idrettsbarnehage med seieren i Dameklassen, og Brekkåsen Idrettsbarnehage med seieren i Mixklassen.
Lørdag 2. juni var det for fjerde gang klart for uoffisielt NM for ansatte i barnehager på Jorekstad. Dette er en bedriftsturnering for ansatte i barnehager, og her er målet å engasjere hele landet. Turneringen er i årlig vekst og i år gledet vi oss spesielt over at lag tok turen helt fra Tromsø for å delta.

Mesterskapet har vært i årlig vekst, og i år var 21 lag påmeldt, hvilket fordeler seg på klassene MIX og Damer.

Det ble tidlig klart at det skulle bli en meget varm dag på Jorekstad, og etter de første rundene ble spilletiden endret fra 1×25 minutter til 2×10 minutter med 5 minutters pause. Vi opplever hvert år enkelte skader, og det blir et par korttidssykmeldinger i etterkant av et slikt mesterskap. Dog var varmen årets største utfordring.

Barnehage NM har et utpreget fokus på folkehelse, idrettsglede og sosialt samvær. Vi ser at mange blir engasjert når drakten kommer på, men fokuset er ikke utelukkende på det sportslige alene. For mange er det vel så viktig å vinne banketten på Scandic Hafjell hvor også premieutdelingen finner sted.

Årets vinnere i Dameklassen ble Lillehammer Idrettsbarnehage med Einehaugen på en fin andre plass. I Mixklassen ble det på ny seier til Brekkåsen fra Melhus med Norlandia på andre plass. Det må sies å være en knalldebut for våre gjester fra Tromsø, som tar med seg en andre plass i sitt første forsøk.

Hamar Media sin begeistringspris gikk i år til Baklia Stall og Gårdsbarnehage for deres utrettelige innsats for å skape begeistring.

På vegne av Faaberg Fotball takker Begeistringsutvalget for all bistand i følge med dette arrangementet. Vi har mange personer som har bidratt til å få arrangementet i havn, og spesielt den siste uken har det vært jobbet mye på Jorekstad. Vi velger her å ikke nevne navn, og sier heller ingen nevnt – ingen glemt. Uansett, takk til alle de om lag 35 personene som i en eller annen form har jobbet dugnad for å få årets mesterskap i havn.

Til slutt takker vi våre Samarbeidspartnere for støtten, og vi ønsker velkommen tilbake i 2019.

Neste nyhet: Buskenes DJ på Barnehage-NM!

Skrevet 22 januar 2018 15:18
Vi ønsker Reidar Buskenes velkommen til Faaberg MyKid Barnehage NM Det er en stor glede å ønske Reidar Buskenes velkommen til Scandic Hafjell og banketten etter lørdagens turnering. Tradisjonen tro, blir det også i år bankett lørdag kveld med god mat og premieutdeling. Deretter rydder vi gulvet og satser på stor stemning. Det er derfor en stor glede å kunne si velkommen til DJ Buskenes som ska... Les mer